Paket 1, en förklaring

GPSLogiks system XTRAKK är ett effektivt verktyg för uppföljning av personalens tid och uppdrag. Systemet kan användas för att reducera körtid ute på väg, optimera produktiviteten samt tidsåterrapportering.

Fleet management-modulen möjliggör för användaren att söka sina enheter i realtid, söka och analysera all relaterad information gällande fordon men även personal. Modulen erbjuder möjlighet att differentiera fordonen, organisera som typ (lastbil, trailer, bil, kran…) och som grupper (utleverans, frysbil…) och därifrån ta beslut baserade på fordonens realtidsstatus och aktivitet. Man kan göra onlineaktiviteter, uppdragsplanering för ett eller flera fordon, som att spåra, lokalisera, och aktivera parkeringsläge, vilket har direkt påverkan på säkerhetsmodulen. GPSLogik erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster som syftar till att öka din vagnsparks effektivitet och lönsamhet och samtidigt reducera miljöbelastningen. Vår teknik erbjuder också ökad säkerhet för de anställda.

Funktioner för ökad lönsamhet
• Åskådliggör arbetstider
• Analyserar produktivitet
• Se alla dina fordon samtidigt på samma karta, zooma hur du vill
• Spårar stulna fordon och gods
• Dubbelriktat mobilt arbetsordersystem
• Memorera/visa utplacerade tillgångars position med ‘bäst-före-datum’
• Hanterar ett stort antal larm från anslutna sensorer
• Rapporter på allt, mailas automatisk.
• Föraridentifikation via sk. dallas-key
• Reducerar körsträcka och bränsleförbrukning
• Ökar antalet avslutade jobb
• Bekräftelse av arbetstid
• Antalet otillåtna resor kan minimeras
• Ökar kundservicen genom bättre uppföljning och redovisning
• Minskar kostnader genom effektivare planering av service och underhåll
• Är ett öppet, webbaserat, system som är tillgängligt via vanlig Internetuppkoppling
• Användarvänligt och lättadministrerat verktyg

Urval av systemets standardfunktioner
• Realtidspositionering av både fordon och personal
• Detaljerade aktivitetsrapporter
• Point of interest / intressanta platser (kunder, mackar, sjukhus…)
• Export av data till XLS, XML, CSV, PDF…
• Avancerad meddelandehantering mellan dispatcher/fordon
• Uppdragshantering till/från fordon (via smartphone appar/tablets…)
• Hitta närmast tillgängliga resurs
• Automatisk larmhantering
• Automatgenererade rapporter via e-post eller till server
• Underhålls- och servicehantering
• CAN-bus anslutning