setPOS™ Track & Trace, ett komplett spårbarhetssystem för din verksamhet

SetPOS™ Track & Trace hjälper till att hålla koll på flöden av varor och transporter samt leverans av tjänster, gods och utrustningar. All information som registeras med hjälp av en vanlig mobil på fältet blir sökbar på en kundwebb med säker inloggning i realtid.

  • Spårbarhet på varuflöden, transporter och leverans av tjänster
  • Mobil datainsamling med en vanlig mobil, ingen special handterminal.
  • Ruttoptimeringsmodul ingår för effektiva transporter
  • Support för GPS-spårning av fordon och leveranspersonal och andra GPS-tjänster
  • Kundwebb för setPOS track & trace
  • Allt ingår till en fast månadshyra
  • Synliggör dina tillgångars position och status på webben och i mobilen
  • Inga dedikerade GPS-sändare/simkort per utrustning
  • Systemet passar alla branscher med fältplacerad utrustning.
  • GPS-positionera 1000-tals utrustningar med en mobil du redan äger
  • Stödjer TEXT/OCR/BARCODE/NFC/RFID för identifiering av utrustning
  • setPOs™ fungerar globalt.g
  • Förbättra användningen av dina fältplacerade tillgångar.
  • All personal vet vart företagets utrustningen är placerad.

SPÅRBARHET PÅ VARUFLÖDEN, TRANSPORTER OCH LEVERANS.
setPOS™ Track & Trace är ett komplett verksamhetssystem för spårbarhet i realtid som hjälper dig att hålla koll på varor, transportflöden och leverans av tjänster, utrustningar och gods.

MOBIL DATAINSAMLING
Systemet hanterar datainsamling på fältet med hjälp av en vanlig mobil. När leveransen är genomförd kan mottagaren kvittera direkt.

SUPPORT FÖR FORDONSEKONOMI OCH GPS-TJÄNSTER
setPOS™ Track & Trace stöder flera GPS-baserade tjänster som exempelvis navigering och spårning.

KUNDWEBB FÖR SETPOS TRACK & TRACE

All insamlad data kommuniceras i realtid via mobiltelefonnätet (3G/GPRS) och presenteras på XTRAKK™ med säker inloggning för spårbarhet. Här kan du som kund göra sökningar på sändningsnummer och se status i realtid.

ALLT INGÅR TILL EN FAST MÅNADSHYRA

Du som kund väljer vilka funktioner du behöver och betalar en fast månadshyra per användare för systemet. Användning av färdigutvecklade programmoduler gör att du som kund får mer för dina pengar. Systemets flexibilitet gör att du när som helst lägga till fler funktioner om behov uppstår.

SPÅRBARHET I REALTID OCH MED GPS-KOORDINATER
XTRAKK kundwebb för spårbarhet ger dig full kontroll på hela logistikkedjan och du kan snabbt ge dina uppdragsgivare klara besked om deras ärende.

TYDLIG KVITTERING
Stöd för signaturfångst vid leverans ger en tydlig överlämning av ansvaret.

ÖKAD EFFEKTIVITET
Inga pappersformulär att fylla i som sedan måste knappas in i datorn. All information som registreras i mobilen och blir direkt tillgänglig i affärssystemet.

ÖKAD LEVERANSÄKERHET OCH KVALITET

Automatiserad datafångst minskar risken för fel och ökar leveranssäkerheten. Kvaliteten på dina tjänster blir bättre och du behöver inte spendera pengar på att rätta till misstag i efterhand.

BÄTTRE UPPFÖLJNING
All registrerad data tidstämplas, förses med GPS koordinater och ger dig möjlighet att följa upp utfört arbete på individ- eller artikelnivå.

KUNDEXEMPEL, 30800 KABELTRUMMOR UTPLACERADE I SVERIGE.