Mobil arbetsorder med GPS

adm@gpslogik.se Okategoriserade

XTRAKK OnlineOrder™ ger er möjlighet till mobil orderhantering och realtidspositionering av ert företags mobila resurser. Detta innebär att er personal kan tillbringa mer tid ute på fältet och märkbart reducera tidsåtgången för administration. Detta frigör produktiv tid vilket i sin tur ger ökade intäkter. XTRAKK OnlineOrder™ strömlinjeformar processerna för insamling och dokumentation av data direkt på den plats där informationen uppstår. XTRAKK OnlineOrder™ synliggör och effektiviserar. När information på alla nivåer digitaliseras och hanteras med IT-teknik skapas helt nya möjligheter till effektiviseringar och högre lönsamhet samtidigt som kommunikationen med kunder och mobil personal förenklas. Ett bra mobilt orderhanteringssystem skapar synlighet vilket leder till snabbare och bättre information till dig och dina kunder. Allt detta ger dig möjligheter att ta rätt beslut, i rätt tid, baserat på uppdaterad och korrekt information. XTRAKK OnlineOrder™ ger dig information om dina aktuella uppdrag och kunder samtidigt som det ger dig förbättrade dokumentationsmöjligheter.
[video_left][video_frame] [/video_frame] [/video_left]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Som vi alla sett så har smartphonemarknaden i princip helt omdefinierats med iPhones och Androids snabba intåg. Vår produktstrategi syftar till att erbjuda bästa pris/prestanda och då allt fler av våra kunder använder iPhone och Android är det helt naturligt för oss att ge dem möjlighet att hantera sina serviceorder i dessa telefoner och surfplattor.

En registrering krävs för att skydda dina positionsdata med användarnamn och lösenord. Apparna fungerar på Android och iPhone mobiler och surfplattor.

Några av fördelarna med XTRAKK OnlineOrder™

  • Aktuella uppdrag visas på onlinekarta tillsammans med personalens aktuella position.
  • Tillgång till orderdata utanför kontoret via webbapplikation och smartphones, iPhone och Android i dagsläget.
  • Orderhantering – Skicka vidare order till dina medarbetares mobiler så fort ordern kommer in. Få veta när de accepterar, startar och slutar ett arbete. Skicka närmaste medarbetare till nytt jobb. Logga status för alla arbeten i varje skede för faktureringsunderlag. Allt detta ger snabbare, bättre service och nöjdare kunder.
  • Integrerat kartsystem som visar kortaste vägen till arbetsplatsen.
  • Få översikt över all orderaktivitet i realtid.
  • Effektivisera rese- och servicerutiner.
  • Automatisk körjournal och tidrapport.
  • Sända automatiska påminnelser/varningar med SMS till mobil personal.
  • Positionering – Få automatiska körjournaler. Du kan se där medarbetarna är nu, där de har varit och även hur länge de kört. Och du kan skicka email-, SMS- eller textvarningar när t.ex. fordon går utanför rutten.
  • Automatiska rapporter – Ge dina anställda verktyg för att lämna in rapporter från sina mobiltelefoner och få direkt exakta faktureringsunderlag till olika arbeten. Inga fler handskrivna rapporter att mata in manuellt i efterhand. Inga utförda arbeten eller reservdelar glöms av. Det är betydligt bättre att avrapportera ett jobb direkt, när man har ressträckor och arbetstid samt reservdelar i huvudet.

Idag är XTRAKK OnlineOrder™ anpassat för följande branscher

  • El, Larm, Port, Hiss, Tele, Data, Kraft
  • Vägnät och gatudrift
  • Maskinentreprenörer
  • Bygg & anläggning
  • VVS
  • Fastighetsförvaltning
  • Hemtjänsten
  • Renhållning
  • Taxi
  • Budbilar